Titulní obrázek

Značku Dacia si oblíbili ve Velké Británii

Evropská ekonomická krize způsobuje pořádnou paseku. Automobilky zaznamenávají i nadále velké poklesy. Ovšem některé značky krize nezasáhla. Například výrobce Dacia.

Prodeje aut klesají nepřetržitě už od podzimu roku 2011. V únoru se v Evropě zaregistrovalo 795 482 nových vozů, což je pokles o 10,5 procenta.

Klesají přitom všechny klíčové evropské trhy, většinou dvojciferně. Například o deset procent spadly registrace na největším trhu v Německu. Jedinou jistotou je teď pro automobilky Velká Británie, která zaznamenala růst o 7,9 procenta.

Z desítky největších evropských značek zaznamenaly všechny pád. Zajímavější je vývoj prodejů u dříve spíše opomíjených automobilek. Například rumunská Dacia v únoru prodala v Evropské unii 20 037 aut, což je téměř šestnáctiprocentní nárůst.

Dacia už prodává v Evropě více aut než například Seat, dohání už i Kiu. Daří se i Mazdě. Škoda Auto zaznamenala pokles o více než třináct procent. To však vysvětluje i nástupem nových modelů, především octavie.

Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.

Nejprodávanějším modelem na evropském trhu zůstává bezkonkurenčně Volkswagen Golf, následovaný Renaultem Clio a Volkswagenem Polo. Analýza společnosti JATO Dynamics upozorňuje i na silné zastoupení malých aut v nejprodávanějších vozech: pět z deseti nejprodávanějších aut patří do segmentu B, tedy malých vozů.